Är du korkad?

  • Sharebar


Är du lite trög, tror du vi länkar till fulmedia?

Vill du läsa manipulerade och förfalskade nyheter får du leta upp dem själv. Om inte bör du veta att många journalister har slutat förmedla nyheter. De har slutat att rapportera sakligt och allsidigt som deras egna etniska regler säger.

”Svenska media, inga nämnda och inga glömda, är fulla av journalister med bakgrund i 68-rörelsen. Det ligger inprogrammerat i deras journalistiska DNA att deras uppdrag är att få läsarna att tycka rätt, i rätt frågor. Olyckligtvis är många av dessa journalister relativt högt uppsatta i redaktionsleden. Deras riktlinjer följs av yngre journalister, som hoppas på fasta anställningar efter sina många vikariat, och fega mellanchefer, som mest av allt är intresserade av ett bekvämt liv, i vilket bostadslånen kan fortsätta amorteras” -Skrivet av en journalist som vill vara anonym.

Så än en gång, vill du läsa manipulerade nyheter – leta upp dem själv!

Jag ställde en fråga till Södermanlands Nyheters chefredaktör och ansvarige utgivare Göran Carstorp om media medvetet vilseleder Sveriges invånare eller om nedanstående var ett olycksfall i arbetet. Carstorp hänvisade mig till Göteborgs Universitet. Vid en upprepat fråga om varför utredningens resultat var förvanskat vid publiseringen så fick jag inget svar.   

Jag tolkar detta som att Södermanlands Nyheter och andra media medvetet vilseleder oss medborgare.

Så här var det….

Den 24 maj 2010 stod det i SN och många andra media rapporterade samma sak ─ Svenskarna positivare till invandring ─ SN och andra media hänvisade till en studie gjort vid SOM-institutet som visade att 36 % av svenskarna anser att det finns för många utlänningar i Sverige. Underförstått vill SOM och media få oss att tro att resterande 64 % är för invandring.

Frågan i studien var ställt så här: Anser du att det finns för många utlänningar i Sverige.

Svarsalternativen var

  1. Instämmer helt.
  2. Instämmer delvis.
  3. Instämmer inte alls.

Svaren blev

  1. 36 %
  2. 31 %
  3. 33 %

 67 % är alltså helt eller delvis emot invandring och det har media inkl. SN lyckats få ned till 36 %. Varför redovisas inte de 31 % under alternativ 2?

Frågan jag ställer mig är om media medvetet vilseleder Sveriges invånare eller är det ett olycksfall i arbetet?

─ Svaret får ni tänka ut själva eftersom ingen rättelse eller ursäkt kommit. Däremot kom ett mejl från SN:s chefredaktör och ansvarige utgivare där han påstod att SN inte gjort något fel eftersom undersökningen hade redovisats så i en långt följd av år!!!!….


En kommentar till “Är du korkad?”

  • malmo skriver:

    Ha ha ha den va go Pettersson. Jo man är väl lite trög då ;)

    Jag som skulle ta en koll idag om det förstfödda barnet i din region var en Arhmed.

    Du är en riktig skojare och satiriker. Fortsätt så att häckla :)
    Eva-Marie