Mammon och förhuden del 2
Av Eva-Marie
För pengar kan många göra allt så och en privat vårdcentral i Lund vid namn Capio Närsjukvård AB. Det hör till saken att dom inte gör något fel för ”våra” folkvalda i Region Skåne har tagit beslut att man får lov att utföra rituell könsstympning på små gossebarn när föräldrar önskar så.
Jag skrev till kliniken igår för andra gången med tre frågor och idag fick jag svar av Ulla. För att ni skall förstå svaren som jag i och för sig inte förstod ger jag er mina frågor först, varsågoda:
Vi har haft många etiska diskussioner omkring det rätta att utföra omskärelser eller inte.
1. Detta är inte en könsstympning. Det är förhuden som tas bort. I flera undersökningar ser man att risken för livmoderhalscancer hos framtida partner minimeras av detta. Under förhuden samlas sekret och i den kan bakteriehärdar frodas. Så ur denna aspekt är det en fördel.
2. Barnet sover och smärtstillas.
3. Att göra detta ingrepp under ordnade former istället för i smyg i hemmet innebär en säkerhet för barnet.
Vänliga Hälsningar Ulla
Jag inser att jag verkligen kämpar i motvind. När man kan tjäna pengar på en liten pojkes förhud och ”våra” politiker slickar musslimer i en annan kroppsdel då är de godas kamp svår och inte endast i motvind utan även i en brant uppförsbacke. Det skall till en riktig svängning i oppinionen innan man inser och vågar stå upp för att alla barn har rätt att slippa få sin kropp stympad.
Jo jag skriver till Ulla igen:
Tack för ditt mejl men dina svar gör mig fundersam och frågande.
1. Tillhör inte förhuden könet/könsorganet? Var kan man läsa ”flera undersökningar som ser att risken för livmoderhalscancer hos framtida partner minimeras” ? Under förhuden samlas sekret och i den kan bakteriehärdar frodas, kan vanlig hygien som vi utan stympade söner lär ut vid unga år avhjälpa bakteriehärdar? Mitt svar till dig är JA. Det tillhör vanlig barnavård när man har söner att utföra och att lära ut.
2. Den har du/ni inte svarat på. ( en fundering till dig Ulla, om du sover och är smärtstillad och någon skär bort en valfri del av din kropp utan att du gett tillstånd åt det, har man då värnat Din integritet? )
3. Resultatet blir detsamma för gossebarnet efter att kniven har gjort sitt, fattas det en del av hans kropp. Jag vill att Du/Ni förklarar hur er medkänsla ser ut och även hur Du/Ni kan hävda att ni värnar integritet när ni rituellt skär bort en del av människans allra personliga och privata del utan tillstånd av den som drabbas?//
Om Du har frågor till Ulla så har hon mejladress ulla.blome@capio.se Ju mer jag tänker på detta religiösa,kulturella stympandet ju bisarrare ter det sig. Tänk om det kommer en sekt med sitt barn och vill låta skära/knipsa bort den nyföddas lillfingrar för så står det i deras heliga skrifter som dom just skrivit efter en uppenbarelse vid en lägereld i skogen eller i en öken långtbortistan. Vi, samhället böjer oss och utför detta subventionerat för annars låter föräldrarna göra det hemma i smyg………och Ullas öronsnibbar skar vi bort när hon sov.
Lindström
24 juli, 2012 kl 08:31
Eva-Marie, Ruben, Månsson: era senaste barnsliga kommentarer struntar jag i. Jag lägger mig inte på er pinsamma och senila nivå.
Eva-Marie: Du nämnde något om att ni vet min agenda. Låt mig höra. Vad är det du/ni vet? VAd är min agenda? Eftersom du bara kommer med personliga påhopp eller lögner antar jag att du kommer att upprepa det nu igen. Vad är min agenda?
23 juli, 2012 kl 17:55
Hej Lars ja jävlar vilket intresse denna man har för något han inte har…..men jag förstår honom. Han är traumatiserad.
Jag hade kunnat föreslå näsan , öronen eller något annat men de hällörade har ett sjukligt intresse för könsorgan. Vad faan sysslar dom med och sådana som Capio i Lund passar på att utan skrupler sko sig och vi betalar.
Nej så fräck var jag inte fast det hänger visst på storleken.
Eva-Marie
23 juli, 2012 kl 17:52
E.M. Skit nu i ”skinnlöse” Ali och låt han forsätta med sitt hycklande,förlåt fastande.
Det finns vettigare saker att ta sig för än att försöka få honom att förstå,han är fullkomligt hjärntvättad och inte avsedd för ett civiliserat samhälle.
23 juli, 2012 kl 17:23
Eva-Marie:
Herre dj-ar vilken massa kommentarer kring Ali`s förhud..
Nu föreslår du att beskäringen skall flyttas till lillfingret.Men om jag får lägga mig i ”debatten”,föreslår jag tummen..Detta eftersom den sitter mitt i”näven”,hos dessa islamister !!
Men möjligen ligger annat bak dina tankebanor.T.ex.ersatt kroppsdel bör vara av samma storlek !
23 juli, 2012 kl 16:59
Ali förstår du inte att vi vet din agenda, den har vi vetat hela tiden.
Kom igen nu…..varför förhuden varför inte lillfingrarna?
Eva-Marie
23 juli, 2012 kl 16:49
Eva-Marie: Det är tyvärr du som är så tjatig och det är du som använt lögner. Du verkar prata om dig själv.
Om du nu påstår att jag ljuger vill jag att du ska peka på lögnen. Rakt på sak.
På din sista fråga vill jag inte svara. Svaret borde du veta. Eller ser du inte logiken bakom det?
23 juli, 2012 kl 16:38
Ali du är en tjatgubbe en omskuren stympad sådan och det är det inlägget handlar om.
Inlägget handlar om könsstympning och det är det du lider av.Du är berövad något och det när du inte kunde freda dig.
Ali det är förmätet av dig och ack så genomskinligt av dig när du svänger dig med allehanda stämplar, vi vet att enligt din religion är det helt legitimt och rätt att ljuga för oss. Vi vet det.
Du börjar bli riktigt tröttsam.
En fråga Ali, varför just förhuden,varför inte lillfingrarna?
Eva-Marie
22 juli, 2012 kl 21:04
Ali:
Jag ids inte plöja igenom all din sörja JUST ikväll!
22 juli, 2012 kl 20:20
Eva-Marie: Nu pratar du med förlorarretorik. Ska vända på meningen o säga att jag tror att du mfl har blivit hjärntvättad av rasister o lögnpropagandister.
Ruben. Många av dagens svenska värderingar kommer från kristendomen.
Om jag nu skämmer ut mig vill jag att du ska peka på en enda kommentar som inte stämmer med verkligheten. Ni är ju trots allt tiotal som försökt få fram argument som bara visat sig vara lögner / osanningar. (känn dig träffad)
19 juli, 2012 kl 17:52
Ali:
Den enda som skämmer ut sig här på bloggen är DU!
Dina irrläror har vi för länge sen slagit hål på.
Glöm inte att vi har haft en likadan religiös fanatism här i landet för ung. 100 år sedan,med utgångspunkt från en mycket tjockare sagobok än din.
Men GUDSKELOV har vi själva befriat oss från det oket. Då vore det väl sjäva fan också,om vi inte skulle klara det med.
19 juli, 2012 kl 17:28
Ali de allra allra flesta har för längesedan insett och förstått att du genomgått en fanatisk religiös hjärntvätt OCH att du är rituellt skändad.
Eva-Marie
19 juli, 2012 kl 15:25
Månsson: Du skämmer ut dig här. Om nu 400 av 600 sidor uppmuntrar till sånt du anklagar koranen för så hade du ju uppmuntrat folk att läsa den o se med sina egna ögon. Nu när du avråder bevisar du att du är rädd för att folk ska förstå hur mycket du o SD mfl ljuger.
19 juli, 2012 kl 15:11
Lars Å Månsson:
Klart som fan att vi skall läsa Koranen,så att sunt tänkande människor kan begripa vilket falsarium den är.
Mens sana,in corpore sano.
19 juli, 2012 kl 15:01
Ali:
I vårt upplysta land har vi för länge sen utrotat skit bakterier och allt annat mög, som vanligt tvål och vatten och en personlig hygien biter på.
Att alla ”kulturberikare” som kommer hit från underutvecklade länder, där sådant inte prioriteras kan jag förstå,eftersom det inte finns tillgång till det. Judar har vi haft här i landet som har accepterat vår kultur och vi deras. Minns ännu från småskolan i början på 60-talet hur judiska klasskamrater efter gymnastiken,när det skulle duschas, hur generade och förlägna de var för sina omskurna könsorgan.
19 juli, 2012 kl 14:56
Eva-Marie:
Förlåt att jag avvek från ämnet,men denna fanatiske muslim,försöker med alla fula knep att söka intressera oss för sin sagobok..
När det gäller könstympning har jag redan sagt mitt i en mängd inlägg,såväl här som på andra bloggar…Instämmer därmed helt i dina mödor,att få ett slut på dåden mot de små…
19 juli, 2012 kl 14:48
Du kan vara lugn Lars VI har viktigare saker för oss än sitta och hänga över sjuka sagoböcker.
Vi bekämpar till exempel skattefinasierad rituell könsstympning
Hm, Ali…man, tänk om jag har en fru!?
Eva-Marie
19 juli, 2012 kl 14:41
Till alla på bloggen…
För alla glödheta,börja inte läsa ur Koranen !!
400 sidor av de 600 totalt,uppmanar bara till negativa saker,typ mord,terror och evig förbannelse.Därtill en massa dåliga plagiet från Bibeln,som grottmannen sökt dölja genom dålig översättning !!
19 juli, 2012 kl 14:24
Hahah Eva-Marie: Stackars dig.
Att bara SD röstade överraskar inte. SD utgår från sitt hat o okunskap om islam o annat. Det visar sig ju i den här o andra konversationen.
Ofta när jag diskuterar med SD folk ställer jag den enkla frågan. Du som kritiserar islam. Har du läst o granskat koranen? Det är trots allt bara 600 sidor. Ofta är svaren nej eller ju lite. O när man ger dem fakta på pränt kommer de med nya lögner. Detta är SD.
Som sagt det är ju ditt o din mans problem om ni får i er könssjukdomar o bakterier. Jag har inga problem o njuter av livet. Haaaaj
19 juli, 2012 kl 14:12
Hej Ruben jo det var det jag skrev till politikerna i Region Skåne inför deras omröstning i denna rituella könsstympningsfråga. Det var endast SD som var emot vill jag minnas.
Jag skrev en fråga om hur dessa politiker som var i lag med att rösta ja till rituell könsstympning hur de skulle ställa sig om det en dag kom en ung man utan förhud och krävde skadestånd för traumat han med svenska politikers godkännande varit utsatt för.
Om denna skinnlösa unga man krävde sin förhud tillbaka hur gör man då??
Finns det rekonstruktionskirurgi för denna kroppsdel och vems skall bekosta det…du och jag??
Jag fick aldrig något svar.
Och den där Ulla på Capio styrs av sitt företags vinstintresse och profithunger medan Ali inte kan sörja det han inte vet att han saknar men som han nu med detta inlägg och alla kloka kommentarer börjar inse att han borde. Trist.
Eva-Marie
19 juli, 2012 kl 14:00
Men Eva-Marie då! Skriv för fasicken inte att de är stympade, det kan ju tänkas att alla ”skinnlösa” i framtiden begär skadestånd av Svenska Staten.
19 juli, 2012 kl 12:34
Hej Ali eftersom inte Ulla har redovisat för mig och er vilka studier hon hänvisar till så kanske du kan göra det så att vi alla kan läsa studierna via källhänvisningar. Eller??
Åter till inlägget:
Det handlar om RITUELL könsstympning av gossebarn i Sverige som mitt land genom skattefinasierade bidrag låter göra på en värnlös liten människa.
Det är en stor skam att vi tillåter detta på gossar när man i denna integritetskränkande fråga kommit mycket längre när det gäller flickebarn.
Vi måste våga värna allas kroppsliga integritet även de som har oturen att födas i en familj styrd av riter och andra grova osunda förställningar.
Det finns inga religiösa barn.
Ali är en stympad människa.
Eva-Marie
19 juli, 2012 kl 12:17
När Ulla skriver ”I flera undersökningar ser man att risken för livmoderhalscancer hos framtida partner minimeras av detta.” så finns det en bakgrund till det hela och den hämtar från vetenskapliga studier. Flera studier pekar på ännu fler fördelar o det finns miljontals icke-religiösa män som väljer att bli omskurna för att minska dessa risker. Att ignorera vetenskapliga studier o ta den risken är ert problem o inte mitt.
19 juli, 2012 kl 12:12
Leif: Tack för en bra analys. Men fortfarande kommer det fel som påverkar din slutsats åt fel håll. Omskurna män behöver inte alls glidmedel. O slitage finns det inte och problem har vi inte.
Gällande ditt exempel med munnen är det ju helt olika bakterier det handlar om. Varför inte göra en vetenskaplig studie eller läsa i dessa. Jämför omskurna kontra icke omskurna. Hur är det med könssjukdomar? Vem är överrepresenterad?
I diskussionen är det viktigt att peka på verkliga problem o inte på ( precis som du säger) subjektiva bedömningar / gissningar.
På alla de punkter som vissa av er påstår vara problem faller argumentationen. Samtidigt har ingen försökt ta reda på om våra påståenden stämmer. Med sekret, bakterier och könssjukdomar. I slutändan respekterar jag era åsikter och var o en av oss får skylla sig själv o ansvara för sina handlingar.
Om Eva-Marie elelr någon annan vill ha dessa bakterier eller sjukdomar får ni väl ha det. Vi vill inte ha dessa och vi vill inte att våra barn ska ha det.
19 juli, 2012 kl 11:44
Ali:
Det var ingen som hoppade på Lisa,hon kontrade hela tiden med att vi var intresserade av ”skinnlös” onani. Vilket inte var fallet. Jag bara konstaterade att man berövar små gossebarn att senare i livet upptäcka hur deras kroppar fungerar.
Hur du och dina gelikar sköter sin självbefläckelse är fullkomligt egalt för mig.
Eva-Marie har rätt i sitt konsatterande. Du är berövad en del av din MANLIGHET!
19 juli, 2012 kl 10:41
Jag har med skiftande intresse följt den debatt som sker på detta inlägg. Det är beklämmande att år 2012 behöva läsa att det finns så lite kunskap om förhudens funktion. Det hade varit klädsamt om förespråkare för manlig omskärelse hade kontrollerat att hjärnan var inkopplad innan fingrarna läggs på tangentbordet. Det är ganska enkelt men jag skall förklara.
Först och grundläggande är att sex skall vara skönt. Ett samlag skall vara skönt annars hade Homo Sapies inte gjort det. Känslan är vital för att rasen skall fortleva. Ollonet är en av mannens känsligaste delar. Detta för att den spelar en stor roll i reproduktionen av mänskligheten. Biologiskt behöver sexakten inte vara längre än att mannen ejakulerar (sädestömmning)samt att kvinnan skall vara i den fas då ägg skall eller nyligen har lämnat äggledaren. Då kan det bli avkomma. Det är av samma skäl som kvinnan har längre tid till orgasm än mannen. Detta är ren biologi och här finns inget utrymme för tolkningar. För att mannen skall komma till orgasm och ejakulera snabbt så behöver han stimuleras på flertalet sätt. Ett av de viktigare sätten för stimulans är känseln i penis och då till absolut största delen sker detta på ollonet. För att känslan skall vara så hög som det bara går så har naturen skyddat ollonet på samma sätt som vi skyddar våra kroppar mot väder och vind. Ollonet är en del av kroppen och har en ”hud”. Om ollonet inte skyddas mot det som i debatten här anges som ”slitage” (vilket i sig är en illustrerande korrekt beskrivning) så reagerar huden mot riskerna att spricka genom att göra huden kraftigare och mer motståndskraftig mot yttre påverkan. Detta kan liknas med handflatans förhårdnader. Huden blir hårdare och sensibiliteten försämras.
I kommantatorfältsdebatten har det framkommit åsikter om känslor, både egna och påstådda. Allt detta är subjektivt och kan svårligen beskrivas i ord så att andra kan förstå fullt ut. Klart är dock utifrån ovanstående att känslan avtrubbas med en omskärelse. Om man gjort detta vid mycket tidig ålder så har den omskurne ingen vetskap om hur känslan skulle kunna vara om förhuden hade fått vara kvar och fyllt sin funktion. De enda som kan uttala sig är de som i vuxen ålder blivit omskurna och således kan jämföra. I dessa berättelser så framkommer det att sensitiviteten blivit sämre på ollonet. Därom finns inget tvivel.
Rörande frågan om onani så blir det en subjektiv bedömning och slutsats. Om det skall behövas glidmedel för att en omskuren man skall kunna onanera så borde frågan om det korrekta i omskärelsen komma. Om man behöver hjälpmedel för att överhuvudtaget kunna genomföra en del av sitt naturliga beteende på grund av en onödig amputation, varför skall amputationen göras?
Det finns många religioner och kulturer som könsstympning/amputation föreskriv. Skälen till dessa är, ur vetenskaplig synpunkt, synnerligen tvivelaktiga. I kommentarerna till detta inlägg har det anförts att bakteriefrämjande sekret under förhuden inte kan finnas då förhuden är borta skulle rättfärdiga omskärelsen. Det är nonsens då man med samma retorik skulle kunna hävda att kinderna skall amputeras bort då att munhålan kan vara torr och därigenom minska risken för bakteriefrämjande miljöer. Mer utläggning i detta känns som överflödig.
19 juli, 2012 kl 09:33
Ali det är ynkligt att höra mygg hosta. Att du anser dig som normal och att jag då skulle vara onormal är väl ändå att ta i när det är DU som är den omskurna.
Du är kränkt och det redan som barn när du inte kunde freda dig. Fortsätt inte med denna sedvänja låt dina barn slippa bli stympade.
Det finns inga religiösa barn.
Eva-Marie
19 juli, 2012 kl 08:50
Lisa.
Tyvärr så är det så SD jobbar. de sprider lögner o så fort en lögn/argument inte håller tar de fram nya lögner. Diskussionen här bevisar detta. Eva-Marie är ett bra exempel på lögn-på-lögn effekt. En normal människa som får höra exempelvis Capios svar säger ”AHA”. Eva-Marie förnekade det o spillde vidar på lögner om förhårdnader och trodde sig veta något om hur en man känner, trots att hon aldrig haft ollon eller förhud. Möjligen kan hon ha haft en man som blivit så avtänd att han försökte själv, men att han var så avtänd att han inte ens klarade av det själv. Är det därifrån Eva-Marie hämtar fakta?
Hon kanske inte ens sett en porrfilm med män som blivit omskurna. I princip påstår hon o nån till att judiska o muslimska män inte kan onanera. Skitsnack. Om ni inte litar på vad jag säger kan ni väl fråga en israel som kommer att säga samma sak. O på tal om det så attackerade gänget Lisa bara för att hon sa att även judar ska kritiseras o nämnas när man diskuterar detta.
18 juli, 2012 kl 20:58
Du har rätt Ruben så falskt som dom spelar på det instrumentet gör att man vill hålla för öronen.
Det tråkiga är att ”våra” politiker har gjort det till vår musik. Nä usch nu mår jag lite illa….
Eva-Marie
En sak till jag hänvisar till //Barnkonventionen artikel 24 punkt 3: ”Konventionsstaterna skall vidta alla effektiva och lämpliga åtgärder i syfte att avskaffa traditionella sedvänjor som är skadliga för barns hälsa.//
Det finns inga religiösa barn!!!!
18 juli, 2012 kl 20:55
Ruben, det här börjar bli tjatigt.
Det är synd att man inte kan sätta svaren under varandra så man vet vad som tillhör vad, särskilt när det är så här många. Det blir en aning rörigt.
Svaret från Eva-Marie var inte till dig utan till mig.Och hon uppmanade mig att fråga Ali hur han som omskuren onanerade, något som du hade undrat över.
Nu har jag inte tid mer, jag ska titta på Morden i Midsomer, så det här blir litet stressigt.
18 juli, 2012 kl 20:49
Ännu en gång,en eloge åt dig Eva-Marie! Nu ger vi fan i hur Ali Baba och de fyrtio rövarna bär sig åt,när de lirar ”skinnbanjo”!
18 juli, 2012 kl 20:29
Lisa nu får du ge dig,vad är det som är svårt. Jo jag inser det mesta men iallafall.
Du har fortfarande inte förstått det Ruben skrev och jag funderar nu ytterligare på det hela. Du påstår att onani funkar med glidmedel och det var en nyhet och en vetskap som du förmedlar till oss, tack. Har du googlat eller är det av egen erfarenhet?
Ruben som svensk man har sina funderingar hur det rent mekaniskt inte fungerar och delar med sig av det som kanske är den ena orsaken till våldtäkt OCH kvinnans lott i ett muslimskt äktenskap, nämligen att alltid vara tillgänglig för mannens lustar som inte alltid sammanfaller med hennes.
Lisa du har fått mig om bakfoten läs mina inlägg och mina kommentarer….om du vill mig kvittar det.
Till ämnet. STOPPA ALLA KÖNSSTYMPNINGAR!!!!!
Eva-Marie
18 juli, 2012 kl 20:24
Lisa:
Läser du överhuvudtaget eller har du oputsade glasögon, i vilken kommentar får jag det svaret från Eva-Marie?
18 juli, 2012 kl 19:36
Olli, den där frågan får du förtydliga så det inte blir fler missförstånd. Jag kan inte veta vad du tänker på om du inte skriver det.
18 juli, 2012 kl 19:32
Lisa.
Från min sida var det denna gång helt ärligt,som ett gott råd till dig på vägen..Detta eftersom jag nog har levt 3-4 gånger längre,och berest Arab-världen många år..Men även jag har ju varit yngre en gång,och fått lära mig mycket under mina yrkesverksamma år,inom olika kulturer..Från Saloonerna i Texas,till Moskeè-torget i Riad,och därifrån till Rio och Copacabana..Hörs spännande men skenet bedrar !!
18 juli, 2012 kl 19:31
Ruben, jag vill bara påpeka att både jag och Eva-Marie uppfattade ditt inlägg likadant, det såg jag ju tydligt på hennes kommentar. Men så läste hon troligen en gång till och såg dina sista rader och citerade dem.
Och du fick tillfälle att berömma henne och ge mig en däng.
Och inte gör det mej nåt.
18 juli, 2012 kl 19:20
Lars, jag är knappast den som skulle låta mig indoktrineras. Jag har för vana att använda min egen hjärna i alla sammanhang.
Men rådet lät som det kom av välmening.
18 juli, 2012 kl 18:11
@Lisa
Ibland kan efterfrågan vara större än tillgången, då tvingas man ransonera. Det borde väl du veta som själv varande kvinna. Eller har jag fel där?
18 juli, 2012 kl 17:59
Lisa:
Just p.g.a av din och många andras uppfattning,att ett vänligt yttre,borgar för ett gott innre…Det är just detta,som Scientologer,Jehovas Vittne m.fl.har tagit efter från islamisterna..
Vackert leende bak en falsk fasad.Man låter gärna berömda människor representera sig och sin tro.(möjligen Ali undantagen)
I Sverige skulle vi kunna översätta detta till ”Ulv i fårakläder”..
Du måste själv söka upptäcka,vad han inte gärna önskar besvara för typ av frågor..Vidare måste du väl ha uppfattat det hat,som spirar mot Judarna,och allt Israeliskt..
Skulle t.ex jag på samma sätt hata en folkgrupp,vore det dessa Islamister,tillsammans med kommunistiska terrorgrupper. Under min korta levnadstid,har de orsakat större elände än något annat sedan 2:a VK..
Nu är jag inte den som kanske går omkring och h a t a r folk,men jag är ytterst försiktig mot all form av försök till indoktrinering..Ett råd som jag gärna ger dig på vägen,under din fortsatta vandring Lisa…
18 juli, 2012 kl 17:44
Helt korrekt Eva-Marie!
Lisa,måste man skriva dig allt på näsan?
18 juli, 2012 kl 17:38
Lars, jag kan ju inte likna Ali vid någon fanatisk islamist, hans inlägg är väl ganska sansade.
Han har andra åsikter men det får man väl ha i en debatt. Och han försöker inte tvinga på någon sina åsikter.
Men 48 jungrur…..72 är de väl, det är vad jag har hört.
18 juli, 2012 kl 17:37
Om jag nu får skriva vad jag själv upp fattade Lisa av Rubens kommentar så förstod jag allt vad han menade med:”Man blir alltså tvungen att ha en motpartner,hur det sen tar sig uttryck är lätt att se i dagens samhälle.”//
Uppdrag granskning visade oss det mycket tydligt när mannen alltid hade rätt att ha sex med sin fru.
Ali har tidigare berättat för oss att könsapartheid råder i moskeér annars skulle männen börja tafsa och alla skulle ha gruppsex huller om buller. De (männen)kan inte hejda sig.
Att som muslim flytta till västerlandet från ett könsssegregerat samhälle gör många av deras män helt tokiga. Det måste du väl känna till/av Lisa???
Eva-Marie
18 juli, 2012 kl 17:26
Ruben, nu uppfattade både jag och Eva-Marie att du frågade om omskurna män kunde tillfredställa sig själva.
Om du bara ville framhålla att de står för fler våldtäkter så är det bättre att skriva det rakt på sak och inte tala i gåtor.
18 juli, 2012 kl 17:04
Lisa:
Jag har en av naturen normalt ICKE ”nerkabbad” version av en dylik tingest,har sedan barnsben fått lära mig hur den skall rengöras både utanpå och innanför,haft ett normalt sexliv både med sambo och på egen hand.
Vad jag menade var att hormonstinna ynglingar som inte själv kan tillgodose sina behov,kanske gör det på ett mycket vedervärdigare sätt.
18 juli, 2012 kl 16:47
Ali du kämpar med näbbar och klor för att rättfärdiga att du är kränkt och stympad hur man nu i hela fridens namn kan göra det men såklart för att klara det helt psykiskt så träder förnekelsen och ett försvar in för att klara av det trauma du varit utsatt för. Det är synd om dig.
Hm det samlas skit….Ali varför då inte hugga av näsan, eller dra ut tänderna för där samlas plack som gör hål som gör…..
Inlägget handlar om RITUELL könsstympning. Riter får aldrig kränka en annan individ i ett modernt samhälle och DÄR brister nu mitt land å det grövsta i anständighet.
Jo Lars jag är medveten om det men det är kul att få andra sidans gallimattias på pränt
Eva-Marie
18 juli, 2012 kl 16:34
Månsson: När du inte finner vettiga argument kommer du med anklagelser. På tal om dina poäng på Lidl säger jag en sak. Du får tro på vad du vill o jag tror på Allah.
Förr eller senare dör både du o jag och om du vill ta med dig Lidlpoängen till graven får du gärna göra det. Det spelar inte mig någon roll. Skillnaden är bara att den dagen som bevisar vem av oss som har fel ger två alternativ antingen är båda två totalt förintade eller så hamnar båda i helvetet eller så hamnar en i paradiset o den andra i helvetet. De poäng du syftar på är att vi muslimer tror att hasanat = goda gärningar leder till Paradiset.
18 juli, 2012 kl 15:59
Eva-Marie o.Lisa:
Tag den information som Ali ger er med en stor nypa salt..Han medverkar enbart på bloggen för att föra ut sitt sjuka budskap…Liksom alla andra fanatiska islamister !!
Bland oss ”normala” finns de som samlar märken/punkter vid inköp på Lidl..
Men Ali samlar punkter/poäng för ett behagligt liv i Paradiset,med 48 sina utlovade jungfruar… efter det jordiska.
Kanske säger er en del …
18 juli, 2012 kl 15:47
Hej Lisa, Ditt inlägg är fullt logiskt. Jag håller med dig om att det är så himla märkligt att gänget här kritiserar islam men inte judendomen om exakt samma saker. Tål de inte kritik?
För övrigt kan jag försäkra alla om att jag inte har några men eller bekymmer med att sakna förhuden. Inga problem gällande tillfredsställandet. Eva-Marie säger längre ner att Ali, eftersom du inte har förhud saknar du inte den heller. O jag håller med men det bevisar att även våra barn kommer att ha den känslan. Att eftersom de inte har någon så kommer de inte att sakna förhuden heller. En förhud som samlar massa skit under sig. Vi tror på det o forskning visar att vi har rätt. Ni får tro på det motsatta. Jag lägger mig inte i
18 juli, 2012 kl 15:39
Hej Lisa kul att ha dig här bland alla bortskurna förhudar.
Men jag kan erkänna att när ni nu tar upp ämnet att man blir nyfiken och som du så riktigt skriver, man lär så länge man lever.
Hm Lisa nu överskattar du nog mig men jag tackar dig för din stora tillit för mina kunskaper i detta smärtsamma ämne.
Du får nog fråga Ali hur han gör när han onanerar där känner jag mig riktigt besegrad.
Lisa kom ihåg att det finns inga religiösa barn.
Om vi kan och kunde kriminalisera kvinnlig könsstympning så borde man i rättvisans namn även kunna göra detsamma för gossebarn.
Sverige skall inte medverka till övergrepp på barn.
Eva-Marie
18 juli, 2012 kl 15:38
Ruben, det är nog du som inte förstår vad jag menar, men jag vet inte om jag vill gå in på några detaljer.
Googla så får du ganska snabbt svaret, det är ett ämne som intresserar många.
18 juli, 2012 kl 15:22
Lisa:
Du förstod nog inte riktigt vad jag menade.
18 juli, 2012 kl 15:12
Ruben, fråga Eva-Marie, hon verkar påläst i ämnet.
Men glidmedel är visst ett måste för omskurna för att kunna sköta det där på egen hand.
18 juli, 2012 kl 15:07
Lars, att judendomen i USA är större än i Israel kände jag inte till, men man lär sig så länge man lever.
Om Muhammed tog efter deras omskärelse av pojkar så kanske han tog efter det här med slakten också. Den ska ju ske på ett ”tillåtet” sätt för både judar och muslimer.
Som svensk har man ju litet svårt att förstå de tankebanorna.
18 juli, 2012 kl 14:16
Lisa:
Du skriver att denna stympning funnits sen generationer…
Jo så är det,denna förhistoriska sed fanns innan Mohammed föddes,i sin grotta..Men på något sätt fick han vetskap om Judarnas sed(som de påstår uppfunnits av Abraham),att misshandla sina små pojkar..Detta skall dessutom ske inom 8 dagar efter födseln,troligen för att inte de små ska få egen inverkan,eller protestera mot den plåga de utsätts för !!
På din fråga varför såååå stor del av ”amerikanarna”,påstås ha sådan vansinniga seder i modern tid,kan jag kort förklara att Judendomen i USA,är större/starkare än i Israel !!
Men nog kände du väl redan till detta ?
Så därför…kritiserar jag också USA-sekter o. alla ”trosinriktningar”,som utför sådan dåd på oskyldiga små,som inte själv kan freda sig !!!
18 juli, 2012 kl 14:14
Hmm… Den här frågan börjar defintivt bli intressant. Är det inte så att vid avlägsnandet av förhuden,så begränsar man pojken till att inte kunna tillfredställa sig själv.(mekanisk retning). Man blir alltså tvungen att ha en motpartner,hur det sen tar sig uttryck är lätt att se i dagens samhälle.
18 juli, 2012 kl 13:45
Eftersom det här har övergått till en diskussion om Alis penis så tror jag att den största experten måste var Ali själv.
Men i själva frågan är jag emot att man ska skära i små pojkars könsorgan, men jag kan samtidigt förstå att det kan vara svårt att lägga av sådana här gamla sedvänjor som man använt sig av under flera generationer.
En sak som jag har undrat över är varför så många amerikanska män är omskurna. Jag har hört siffror som 60 procent. Där har det kanske med judendomen att göra?
Och ska man kritisera muslimer ska man i rättvisans namn även kritisera judar.
18 juli, 2012 kl 12:52
Eva-Marie! Du ska absolut skriva en gång till och fråga om ett litet barn har sexuellt umgänge. Om inte kan han för att skona sin partner vänta tills artonårsdagen med att göra ingreppet.
18 juli, 2012 kl 09:21
Ali du har blivit utsatt för ett övergrepp och är stympad.Din integritet har blivit kränkt.
Om du inte fattar att det handlar om vidskepelse och nu i förlängningen om vissa aktörers profithunger på bekostnad av gossebarnens kropssdelar som i deras vuxna liv gör skillnad då är det riktigt illa ställt med dig.
Jag förstår att du för ditt eget ”välbefinnade” måste hålla fast vid att din penis är ok.
Eva-Marie
18 juli, 2012 kl 08:54
Eva-Marie: Jasså? Var är problemet om jag förnekar dina falska gissningar?
Det är nog du som är i förnekelsefasen. Du vägrar inse att du inte har ollon o förhud o vet därmed inte något om det du säger. Och du förnekar de fördelar som Capio nämnde. O du kommer att förneka fler vetenskapliga bevis om jag eller Capio hänvisar till någon ny fakta. Utifrån det kan jag säga att jag är nöjd med diskussionen. Glöm aldrig att Allah är barmhärtig och förlåtande.
18 juli, 2012 kl 08:44
Ali du är inne i en förnekelsefas.
Eva-Marie
18 juli, 2012 kl 08:31
Eva-Marie: haha nää varför skulle jag vara ledsen? Det enda informativa som du har kommit med är just Ullas svar nr 1,2,3.
Du skriver gissningar om mitt ollon o förhårdnader o slitage o intakt o att det inte är skönt under samlag. Detta är något som du bara säger utan att veta något om. O det förstår jag. För du har varken ollon eller förhud och vet inte något om hur muslimska o judiska män känner. Förhuden uppfyller ingen medicinsk eller sexuell funktion.
18 juli, 2012 kl 08:15
Ali blev du ledsen?
Eva-Marie
17 juli, 2012 kl 22:58
Nä du Ali det enda sunda och rätta är att förbjuda kroppsstympningar. De som bryter mot en sådan lag skulle få ett hårt straff och de som inte är medborgare i Sverige utvisas med omedelbar verkan.
Du fattar inte min och många andras ståndpunkt, det kvittar för oss vem som gör denna rituella stympning den är lika motbjudande och integritetskränkande hur som. Barnmisshandel på hög nivå.
Det finns inga religiösa barn.
Ali det är verkligen synd om dig. Ditt ollon är inte så känsligt som det borde och det är antagligen en stor sorg för dig att inse med mina informativa inlägg och kommentarer.
Kanske inget du pratat med någon om?
Ibland verkar du vara en lärd och förståndig man Ali men när det kommer till ditt kön förstår du inte eller förtränger du att helt logiskt har du utsatt ditt ollon för slitage som en intakt förhud skulle haft skyddat.
Härmed inser du antagligen att samlag för dig inte är lika skönt som för de med förhud och kanske förstår du nu anledningen till det.
Det skamliga är att mitt land inte värnar alla barns rättigheter och integritet, det anser jag som ett stort svek som vi måste råda bot på.
Eva-Marie
17 juli, 2012 kl 22:40
Eva-Marie:
* Du verkar säga emot dig själv. Du säger att problemet är att vissa muslimska barn skadats av ingreppet. Detta beror på amatörmässighet. Då borde du ju tycka att det är bra att proffs ( Capio) får göra detta nu.
* Du skriver ” Ali du har ingen förhud och fattar därför inte vad det är du saknar”. Tror du inte att våra små barn kommer att ha samma känsla, dvs att inte sakna förhuden eftersom de inte har förhud?
* Penis är hel o funkar bra o inga förhårdnader finns. Var får du sånt från? Att jag och miljontals andra inte lider säger bara att sannolikheten för att våra barn ska lida är minimal, speciellt om de får göra det som små. Bedövningar är också bra hjälpmedel.
17 juli, 2012 kl 21:35
Jo Ali det var snällt av Ulla att svara men kanske mera av en vanlig svensk hyfs människor emellan.
Hennes svar var dåliga och ologiska.
Ali varför jag nämner mussar och inte judar är av den enkla anledningen att detta numera legitima stympandet kommer sig av att musslimer i Sverige skar och karvade i sina pojkars könsorgan så att vissa dog och andra fick ha dyrbar specialistvård bekostad av den svenska sjukvården. Sug på den.
Ali du har ingen förhud och fattar därför inte vad det är du saknar, du har blivit förhårdad på det mest känsliga ställe en man har eller i vart fall skall ha om penisen får lov att vara hel.
Ärligt talat Ali du pratar i nattmössan och kanske lider du av posttraumatiskt stressyndrom för vad du fick genomlida som barn när kniven stympade dig, varför skar dom inte av din näsa, varför din snopp?
Capio har tecknat avtal med Region Skåne så då fattar du väl att det klingar ut pengar från ”skattkistan”
Ali jag tycker synd om dig och alla könsstympade människor på vår jord.
Eva-Marie
17 juli, 2012 kl 21:09
Ja, eller varför inte läpparna, det är visst populärt hos höga företrädare på KI. Fast det gäller inte dom själva utan någon annan, som inte lämnat sitt tillstånd. Aldrig jag lägger upp mig på operationsbordet mera, de som jobbar där kan inte ens skilja på höger och vänster, och kapar bort fel ben.
17 juli, 2012 kl 21:08
Eva-Marie: Det är en bra metod att maila och få konkreta svar. Och din trovärdighet ökade markant nu när du delade med dig svaret rakt av. Snällt av Ulla att svara. Hon är verksamhetschef o ofta har de fullt upp speciellt under sommaren. Hennes svar var bra o logiska. Utöver det vill jag tillägga några kommentarer.
* Du nämnde muslimska men hoppade över att även nämna judiska människor som också gör detta. Konstigt att du bara kritiserar den ena folkgruppen men inte den andra.
* JAg tror inte att ett litet barn som vaknar upp från bedövningen vet vad förhuden handlar om. Jag och alla muslimska män jag känner känner inget lidande för att inte ha förhud. Enligt experter så samlas visst sekret o annat. O visst kan dina barn tvätta sig men ärligt talat hur ofta tvättar förhudskillarna sina? O ärligt talat en ett barn med blöjan på i flera timmar kan inte tvätta sig varje timme.
* Patienten betalr 1800 kr så det är inte gratis o går inte under högkostnadsskyddet.