Det skulle aldrig en svensk PK-politiker säga
FjärranÖsternRedaktionen
Guvernören i New Jersey Chris Christie uttalar sitt och New Jerseys stöd för Israel.
Christie meddelade att han hade tidigare på dagen undertecknade ett förslag till lag som skulle förbjuda alla investerare i Iran från att få statliga eller lokala avtal i New Jersey. ”Vi måste stödja Israel och New Jersey kommer att fortsätta att göra det.”
FjärranÖsternRedaktionen undrar varför i helvete svenska staten sänder över 600 miljoner per år till det kraftigt korrumperade och inavlade Palestina som från lekskoleålder indoktrinerar sina barn med judehat.
Israel skulle bli mycket tacksamma om svenska regeringen talade om för palestinierna att vi drar av en miljon på vårt bistånd till er för varje raket eller granat som ni skjuter in i Israel och 50 miljoner för varje attentat som ni utför i Israel.
9 augusti, 2012 kl 00:41
Lars Å
Jag gjorde det tidigare men det kom igen, provar en gång till så får vi se
8 augusti, 2012 kl 22:59
@Lasse och event.andra..
Ni kan ta bort den stämpel som någon begåvat oss med (Blocked by CFC)..Backa bort det fråm Namn (obligatoriskt)
Good Luck..
8 augusti, 2012 kl 22:40
Ali vi frågat dej nu i sammanlagt 72 kommentarer vad du har för bevis på att Israel mördat 100.000 tals Palestinier.
Du har inte svarat en enda gång.
En femåring hade förstått frågan, men du gör det inte. Om du nu verkligen läser vad vi skriver, som du påstår att du gör. Så finns det bara en förklaring kvar till att du inte kan svara. Du är dum i huvudet.
Jag har viktigare saker att göra än att upprepa samma frågor om igen till en efterbliven palestinier så detta får bli mitt sista inlägg i denna fråga.
8 augusti, 2012 kl 15:36
Lasse: Jag vet inte om ni är blinda. Ni förnekade det jag skrev om palestiniernas situation o ville ha bevis.
låt oss börja med ett av bevisen ” att siraeler river ner palstinska hem” ni fick bildbevis o ingen av er har hittills erkänt att detta bevis stämmer. Är ni blinda? Är det lönt då att visa er fler än de bevis som jag länkat till? Jag har fler bevis men ni är så blinda.
8 augusti, 2012 kl 15:27
Ali
Jag vet inte om det är på grund av språksvårigheter eller din intellektuella kapacitet som brister.
Men när vi efterfrågar bevis för dina påståenden så menar vi just bevis och inget annat.
Detta har du svårt att förstå tydligen och därför går det heller inte att ha en vuxen intellektuell diskussion med dej.
Du borde åka hem och diskutera detta med folk som förstår dej och är på din mentala nivå här gör du ingen nytta.
8 augusti, 2012 kl 14:45
Arafat var kul. Han sa en sak på engelska till journalister och en annan sak till sina egna på arabiska. Tyvärr var inget han sa sant och det är arabernas tragedi. De talar aldrig sanning och tar inget ansvar för sina handlingar.
8 augusti, 2012 kl 14:14
Lasse S: Varför ljuger du? Jag har svarat på väldigt många av era frågor. Eftersom ni maler på med nya lögner o frågor har jag inte fångat upp precis allt.
8 augusti, 2012 kl 12:41
Lars Å Månsson
Jag har också blivit övertygad om att han inte läser vad vi skriver eftersom han aldrig svarar på någons frågor här. Han bara maler samma mantra om och om igen. Börjar kännas meningslöst att diskutera med en som inte läser vad man skriver.
8 augusti, 2012 kl 12:26
Ali 1948:
Fortfarande inga svar på alla mina frågor..Läser du enbart dina egna inlägg ??
Hur tror du att ett sådant beteende kan verka positivt för turistnäringen för Gaza ??
Själv vågar jag inte besöka dig där nere,så länge jag inte vet om jag kommer med livet i behåll,tillbaka till civilisationen !!
8 augusti, 2012 kl 12:21
Ali
Var det ditt bevis för att Israel mördat 100.000-tals palestinier?
HAHAHAHA
Låna ett lexikon på närmsta bibliotek och slå upp ordet bevis!
Du är totalt vrickad.
Är du släkt med Arafat? Han svarade heller aldrig på några frågor och höll heller aldrig ett löfte.
8 augusti, 2012 kl 11:07
Så nu har ni fått lite länkar. Kan överösa med mer om ni önskar det. Allt visar vad Palestinierna får uppleva i sitt eget hemland.
http://www.youtube.com/watch?v=nxxYTJNEZJo
8 augusti, 2012 kl 11:04
http://www.youtube.com/watch?v=E23jXF_Naf4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=QorJMPtz1Fw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=NzSgqvJ11QE
8 augusti, 2012 kl 11:04
Ali1948:
Sluta förvåna dig över att moderna IT-produkter sorterar dina inlägg som SPAM…
På min nya PC finns det nya benämningar bl.a ”skräppost”..Så länge detta inte dyker upp på din,skall du känna dig tillfreds !!
F.ö. Ali har jag ställt en rad frågor till dig,men du har ännu inte besvarat dem !!
Just nu hör jag på min tyska radiosändare,att just ytterligare c:a 20 palestinska extremister, har dödats av Egyptens armè…Varför Ali,åker dina ”bosättare” in i grannlandet och söker döda sin grannar och dina kusiner ???
8 augusti, 2012 kl 11:00
http://www.youtube.com/watch?v=oCKWDarNdGw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wM2S0L6xW5c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=nb_vXaVKaMM&feature=related
8 augusti, 2012 kl 10:59
http://www.youtube.com/watch?v=zA5is7IcEqA
http://www.youtube.com/watch?v=rH5MoZokxek
http://www.youtube.com/watch?v=OlT3ARuUSGc&feature=related
8 augusti, 2012 kl 10:57
http://www.youtube.com/watch?v=EHD4UlcxwnM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2_f8NHt2c08
http://www.youtube.com/watch?v=nkhRtT_-Pu4
8 augusti, 2012 kl 10:52
Olli + Lass:
OK så ni förnekar att det jag påstår har hänt?
Jag håller på att lägga in en massa länkar till er, men bloggen släpper inte igenom dem o klagar på spam.
8 augusti, 2012 kl 10:14
Av någon konstig anledning så tycker jag och de allra flesta demokrater att frågor ska besvaras i tur och ordning.
Som odemokratisk förespråkare för islam, förstår jag att du inte begriper varför, men jag kommer inte att svara på din barnsligt löjliga fråga med något ja eller nej, och jag kommer inte att svara så länge du inte har svarat på mina tidigare ställda frågor. De är många herr propagandaminister Goebels efterträdare.
8 augusti, 2012 kl 10:07
Ali
Du har fått frågan om du kan presentera bevis flera gånger, ditt svar varje gång är att kopiera ditt eget påstående om och om igen.
Tror du att det ökar din trovärdighet?
Vi som läser här vet redan att det inte är sant så frågan är varför du tror att vi ska tro på dej bara för att du upprepar samma lögn en gång till utan bevis.
Sen är det så löjligt barnsligt av dej att stava Israel som du gör, så bär sej 5-åringarna i sandlådan åt. Om tex skulle börja skriva Pillestina eller något annat fånigt, tror du då att fler människor skulle lyssna på mej och se mej som seriös?
Om ni slutar anfalla Israel på olika sätt , så slutar Israel att försvara sej och då behöver inte fler palestinier hamna i paradiset med 72 jungfrur. Förresten, gäller detta även kvinnor?
Om dina påståenden om Israel var sanna (vilket de inte är) så borde ni tacka dem av hela ert hjärta. För att dö martyrdöden och hamna i paradiste är ju det finaste som kan hända en palestinier , detta säger ni själva. Ser du inte paradoxen?
Slutligen skriver du: ”Sammantaget lider miljoner Palestinier på något sätt.”
Ja det kan jag hålla med om. De lider av konsekvenserna av sina egna handlingar. De lider av 1000 års inavel som reulterat i fysiska och psykiska deformationer. Möjligen lider de samvetskval över den skitframtid de skapat åt sin inavlade avkomma.
Det gick föresten en bra dokumentär på kunskapskanalen i går kväll: Palestinas starke man. Svensk dokumentär från 2012. Från livstidsdömd terrorist till presidentkandidat. Journalisten Peter Löfgren berättar historien om den okände och ökände Jibril Rajoub, mannen som blivit Palestinas starke man – med fotboll som vapen. Även 10/08.
Se vilka fina ledare ni har Ali! Även kamelen Arafat som stal över en miljard i biståndspengar av sitt eget folk är med.
På tal om biståndspengar. Där har vi den enda anledningen till att det inte kan bli fred. Utan bistånd måste palestinierna börja jobba själva. Nu lever ledarna mycket bekvämt på bistånd från väst och så vill de ha det.
8 augusti, 2012 kl 09:43
Olli: Du verkar ha stora problem. Det är inte första gången du dömer mig för något jag inte har sagt.
Mycket kul att se hur ditt fega försök att fly min klippska fråga skakar om dig till att hitta på nya lögner. Vågar du inte erkänna verkligheten? Svara kort på min fråga är du snäll.
8 augusti, 2012 kl 09:33
Jaså, du påstår alltså att Hamas och Fathas stadgar är lögn. I så fall, varför har inte folket gjort uppror mot sina politiker, för deras svek.
8 augusti, 2012 kl 09:06
Lasse o OlliR: Jag ska överösa er med rapporter som bekräftar det.
Men jag vill ha ett klart svar av er först för att sedan påvisa er lögn.
”Israel har mördat 100-tusentals palestinier sedan israehell bildades. Utöver det har israel torterat tusentals oskyldiga, och hundratusentals palestinier har skadats/sårats av israelska terrorister. Utöver det har hundratusentals flytt från denna terror. Utöver det har öven en miljon palestinier drabbats av israels förintelseförsök 2008-2009 i Gaza. Dessutom kan Palestinier inte besöka sina släktingar i vissa områden av vårt eget hemland och även våra släktingar i utlandet. Många har sett sina hus rivas av israelerna. Sammantaget lider miljoner Palestinier på något sätt. ”
Svara kort erkänner ni att detta har hänt eller förnekar ni det?
Om det är något ni erkänner / förnekar kan ni rada upp dem eller säga allt.
OlliR. Det är faktiskt du som är riktigt stor i käften. På min enkla fråga om det jag skriver är sant eller inte bör svaret vara kort. Ja/ nej.
Det du gjorde med din stora käft var att fly från ämnet/frågan o rabbla igenom massa isrealsnack som inte har med min fråga att göra. Svara kort på min fråga.
7 augusti, 2012 kl 23:44
Det sades också i nyhetssändningen,att”de palestinska” myndigheterna nu sökte finna ut vilka Gazabor,som låg bakom attacken !!
Men om något tack framförts till Israel,som stoppade dessa mördare och sände dem till paradiset,nämndes det inget om …
7 augusti, 2012 kl 23:38
Du har Hamas stadgar under här och till skillnad mot ditt skitsnack så är det i all sin vidrighet fakta. Det är sådana fakta som räknas, inte vad som skrivs på Internet av en massa fanatiska dårar. Det borde du väl vara gammal nog att förstå.
Israel har hittills inte startat något krig, det är i alla de fall som finns arabsluskarna, som startat med förberedelser till krig även om att Israel förekom Nassegrisen 1967, och slog ut hans till anfall i gryningen formerade stridsflyg på marken. Där visade Israel den stora skillnaden i IQ dessa båda folk har. Det var ju inte till arabernas fördel. Inte hade de Allahs hjälp heller, eller tror du det. Det tog Israel sex dagar att spöa skiten ur Syrien, Jordanien, Irak, Egypten, Saudiarabien och någon enhet från Jemen.
I krig mördas man inte Ali, särskilt inte som man anfaller. Man stupar för sitt land i krig. Om ett flertal länder anfaller ett pyttelitet land som Israel, så är det ett djuriskt anfall, och på den tiden hade Israel mycket större moraliskt stöd från åtminstone västländer, än sådana som kommunistsvinet Nassegrisen från Egypten, som starta ett krig till 1956, men det handlade mest om att han Nassegrisen tog över Suezkanalen 1956, 12 år innan kontraktet gick ut, med dom som byggt och bekostat det enskilt största projektet sedan pyramiderna byggdes, flera tusen år innan pedofilens efterföljare Imperialisterna slaktade urinvånarna omkring 640 efter Kristus. I inget av de stora projekten har arabernas kunskaper räckt till. Bland annat svenska byggföretaget Skanska, då under sitt första namn, som var Skånska Cementgjuteriet hade en stor andel av Assuandammen. I det företaget har jag haft anställning i min ungdom, som anläggningsingenjör. Det var nog innan du hade fötts .
Du som påstår dig vara ekonom, vad säger du om kontraktsbrott? Särskilt om det gäller mycket stora pengar. Nassegrisen försökte även tvinga Israels fartyg till Eilat att inte kunna komma upp i Adenviken, och givetvis var Israels fartyg bannlysta på Storbritanniens och Frankrikes Suezkanal, vilket ledde till att den odugliga officeren Nassegrisen fick se brittisk och fransk trupp inta kanalzonen och bannlysa araber där för rätt lång tid. Ändå fick Egypten sin del av förtjänsten på kanalen enligt gällande kontrakt. Redan vid 52 år dog Nassegrisen 1970 och efterträddes av en som inte var kommunist. Inte kan väl Allah ha gillat Nassegrisen mer än jag. Kan du nu fortsätta historien härefter Ali?
7 augusti, 2012 kl 23:34
Du Lasse S det är en tuff värld, tur att inte vi har det så i Sverige. Oj nu kom jag att tänka på det har vi förmodligen snart, som man bäddar får man ligga. Vi bjuder in alla att fortsätta sina krig och motsättningar här
Eva-Marie
7 augusti, 2012 kl 23:28
Lars Å
Jag är inte förvånad. De mördar alla, kommer de inte åt Israeler så mördar de sina egna.
När Israel släppte Gaza så mördade Hamas varenda PLO. Gaza är idag etniskt rensat från PLO, där bor nu bara Hamas folk.
7 augusti, 2012 kl 22:58
Ali1948:
I kväll har jag dåliga nyheter för dig.De terrorister som dödade 15 egyptiska poliser vid gränsövergången,kom alla från Gazaremsan…
Detta ver ingen bra reklam,eller hur ser du det ?
Äntligen hade en öppning till omvärlden skett via Egypten.Nu förstör invånarna själva denna framtida möjlighet.Varför kan jag inte förstå,liksom det är för mig oförklarligt att man dödar sina egna grannar och kusiner !!
Nu får du inte missförstå mina frågor,men j´som jag nämnde ovan är jag förvånad ..och du ??
7 augusti, 2012 kl 22:53
Om man ska tro Ali så finns det inga palestinier, Israel har mördat alla och några till.
För övrigt så var området palestina en avstjälpningsplats för kriminella araber. Hit deporterades hönstjuvar, kamelbetäckare, och annat löst folk som man inte ville ha kvar i landet.
Fråga vilken arab som helst vad de tycker om palestinier! De kallar dem smuts! zigenare! paria! pack! och rynkar på näsan.
7 augusti, 2012 kl 22:41
Ali
Det är ju själve fan att du inte en endaste gång kan svara på en enkel fråga!
Jag frågar vad du har för bevis för dessa påståenden.
Eftersom du väljer att inte svara så har du inga bevis.
Du snärjer bara in dej mer och mer i dina lögner.
Det hade varit så enkelt för dej att överbevisa mej med lite fakta om du haft några.
I stället svamlar du bara på och upprepar samma saker om igen.
Lägg ner! Du ljuger utan samvetsbetänkligheter, men tänker inte på att de som läser den här bloggen får alla sina fördomar (läs-dåliga erfarenheter) av palestinier och araber bekräftade.
7 augusti, 2012 kl 22:21
OlliR: så du förnekar allt jag precis skrivit om israel eller? Jag har tusentals länkar till det jag säger o jag sprider det gärna till svenska folket, som i sig redan känner till det.
Jag nöjer mig med ditt svar. För du bevisar att du antingen är totalt okunnig eller att du ljuger.
Du avslöjar dig verkligen. Bara för att kag förklarar hur palestinier lider kallar du mig för fanatiker, stolle, o massa annat o du skriver att du helst vill att jag ska dö snart.
Vakna sverige. Hör på. Läs nedan. Detta är deras logik. Förstår ni nu varför det aldrig blir fred där nere?
7 augusti, 2012 kl 18:49
Här kommer nu lite fakta från Hamas och Al Fatah, då deras stadgar är i stora drag identiska.
HAMAS PROGRAM – ett urval
| 2007-08-30 | la | material |
Få har läst Hamas program, trots att det finns i översättning på Internet. Se bl.a. http://www.palestinecenter.org/cpap/documents/charter.html
Ännu färre journalister och politiker konfronterar Hamas-ledare med programmet.
Nedan följer några artiklar i urval
Artikel 7
…Domedagen kommer inte förrän muslimerna nerkämpar och dödar judarna, förrän judarna gömmer sig bakom stenar och träd. Stenarna och träden kommer att ropa: Oh, muslimer! Det gömmer sig en jude bakom mig, kom och döda honom!
Artikel 8
Hamas slagord
Allah är målet, profeten är förebilden, Koranen är dess grundlag, Jihad är dess väg och döden för Allahs sak dess ädlaste tro.
Artikel 11
Palestina är en islamisk waqf
Den islamiska motståndsrörelsens tro är att Palestinas jord har varit en islamisk waqf (helig förläning) genom generationerna och intill den yttersta dagen, ingen kan avsvärja sig denna eller en del av den eller överge den eller en del av den. Inget arabiskt land eller de samlade arabländerna och ingen arabisk kung eller president eller dem alla tillsammans har denna rätt; inte heller har någon enda organisation eller alla organisationer tillsammans denna rätt, de må vara palestinska eller arabiska ty Palestina är en islamisk waqf genom alla generationer och till den yttersta dagen. Vem kan hävda sig tala för alla islamiska generationer intill den yttersta dagen? Detta är landets status i den islamiska sharian och den motsvarar det som råder i alla länder som erövrats av islam genom våld och därigenom gjorts till Waqf-jord genom erövringen för alla generationer av muslimer intill den yttersta dagen.
Artikel 22
De krafter som stöder fienden.
Fienderna har planerat under lång tid och de har sammanfogat sina planer i syfte att uppnå det som de har uppnått. De har dragit fördel av nyckelelement i de händelser som utvecklats och samlat en väldig och inflytelserik förmögenhet som de har tagit i tjänst för att genomföra sin dröm. Denna förmögenhet har gjort det möjligt för dem att ta över kontrollen av världens medier såsom nyhetsbyråer, pressen, bokförlag, radio och TV med mera. De har också använt denna förmögenhet för att sätta igång revolutioner i olika delar av klotet i syfte att förverkliga sina intressen och plocka frukterna. De har stått bakom de franska och kommunistiska revolutionerna och bakom de flesta revolutioner vi hör talas om här eller där. De har också använt pengarna till att upprätta hemliga organisationer som sprider sig runt världen i syfte att förstöra samhällen och genomföra sionistiska intressen. Sådana organisationer är: Frimurarna, Rotaryklubbarna, Lionsklubbarna, B’nai B’rith och liknande. De är alla destruktiva spionorganisationer.
De har också använt pengarna till att ta över kontrollen av de imperialistiska staterna och fått dem att kolonialisera många länder i syfte att exploatera dessa länders tillgångar och +-eriella vinster och tog kontroll över många källor till välstånd. De erhöll Balfour-deklarationen och etablerade Nationernas förbund i syfte att styra världen genom denna organisation.
De stod också bakom andra världskriget där de skaffade sig väldiga fördelar från handel med krigsmateriel och förberedde etablerandet av sin stat. De inspirerade tillkomsten av Förenta Nationerna och säkerhetsrådet för att ersätta Nationernas förbund i syfte att styra världen genom sina ombud.
Inget krig har brutit ut någonstans utan deras fingeravtryck på det: ”lika ofta som de tänder en eld för krig utsläcker Allah den. Deras ansträngningar syftar till korruption i landet och Alla älskar inte den som korrumperar.” (Sura V, vers 64)
De imperialistiska krafterna i såväl det kapitalistiska väst som det kommunistiska öst understöder fienden med all sin kraft, i materiella och mänskliga termer och avlösande varandra.
————
http://www.palestinecenter.org/cpap/documents/charter.html
7 augusti, 2012 kl 17:32
Presentera fakta istället för propaganda. Men det kan du inte, för fakta ska vara neutral och opartisk. Ta fram det och visa upp något sådant, om du kan. Din storkäftspropaganda har vi sett nog av.
Ju längre du dröjer, ju mindre trovärdig lär du bli. Skitsnack är skitsnack och fakta är fakta, Ali!
7 augusti, 2012 kl 17:13
Olli: Jag skrev ” Israel har mördat 100-tusentals palestinier sedan israehell bildades. Att du förnekar det visar på lögn/okunskap.
Utöver det har israel torterat tusentals oskyldiga, och hundratusentals palestinier har skadats/sårats av israelska terrorister. Utöver det har hundratusentals flytt från denna terror. Utöver det har öven en miljon palestinier drabbats av israels förintelseförsök 2008-2009 i Gaza. Dessutom kan Palestinier inte besöka sina släktingar i vissa områden av vårt eget hemland och även våra släktingar i utlandet. Många har sett sina hus rivas av israelerna. Sammantaget lider miljoner Palestinier på något sätt. ”
Du förnekar detta o du tror att svenskar inte har vettet att ta reda på sanningen. Många känner redan till detta.
Vad är du ute efter? Tror du att du kan radera fakta som finns på nätet o i folks minnen?
7 augusti, 2012 kl 16:23
Det finns ingenting som är så svårt att ta till sig som sanningen för en fanatisk muslim som Ali, och det är just detta som håller honom flytande. han tror att bara för att han tror så ska alla tvingas tro på det han tror på. Det finns ingen plats för avvikelser från stollar som han. Han är och förblir en obildad stolle från vaggan till graven. Det sistnämnda får vi hoppas snart inträffar. Han slänger ur sig det ena påhittade axiomet före och det andra efter, ja det har inga gränser vad Ali som predikant kan komma fram till.
Men Petterssons tillhör inte dem som ger upp sina fri och rättigheter för Islamister, hur korkade de än är Ali!
Så här stor i käften är du just nu Ali.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0EvH5LQAYl0
7 augusti, 2012 kl 13:06
OlliER: Håll köpften själv. Min käft kommer att fortsätta vara öppen så länge jag hör era lögner o så länge som det finns folk som propagerar för israels brutalitet o ockupation o mord på mina kära landsmän.
Att du sitter o förnekar det jag skrivitit om vad israel gör är bara pinsamt. Varenda svensk är van vid att googla o gå in på youtube och skaffa info själv. FN-rapporter, amnestyrapporter, TV-Bilder som visat detta i 62 år.
Skärp dig Olli
7 augusti, 2012 kl 12:53
Redovisa dina fakta eller håll din stora käft. Det är snarare det här som finns på den nedersta videon som dödar araber.
Flickan i den övre videon är Israelisk arab, och vill inte på något vis bli kulturberikad av araber och islam.
http://petterssons.bloggsida.se/politik/palestinier-och-apartheid
Skyll på Libanon, Jordanien, Syrien, Irak, Egypten, Iran och Syrien, det är dessa samt alla andra Menaländer som har satt flyktingar i läger under snart 65 år.
7 augusti, 2012 kl 12:28
Olli: Ja, de som har kundskap om världen vet att det jag skriver är sant och att du nu helt desperat försöker säga att det är lögn. Det är du som är den stora lögnaren.
Tror du inte att folk vet vad Israel håller på med? Hur gammal är du? Börjar minnet svika dig?
7 augusti, 2012 kl 11:22
Ali, grattis! Det var den största samling lögner som kommit från någon arab på den här Bloggen någonsin. De är inte ens värda att vidare kommentera. Vi har hört dessa lögner tidigare från Irak, men grattis Ali du är värst! Men så är du ju också släkt med storlögnaren och massmördaren Yassir Arafat och den gamle Stormuftin av Jerusalem, SS-Gruppenführer Amin Al Husseini. Han talar som du skriver ungefär, Ali. Även han hade bara förintelsen av Judar i sin förtvinade skrumphjärna , precis som du Ali, Hamas och Fatahs springpojke.
http://www.youtube.com/watch?v=axhAf_nU9So
7 augusti, 2012 kl 10:36
Lasse S: Israel har mördat 100-tusentals palestinier sedan israehell bildades. Att du förnekar det visar på lögn/okunskap.
Utöver det har israel torterat tusentals oskyldiga, och hundratusentals palestinier har skadats/sårats av israelska terrorister. Utöver det har hundratusentals flytt från denna terror. Utöver det har öven en miljon palestinier drabbats av israels förintelseförsök 2008-2009 i Gaza. Dessutom kan Palestinier inte besöka sina släktingar i vissa områden av vårt eget hemland och även våra släktingar i utlandet. Många har sett sina hus rivas av israelerna. Sammantaget lider miljoner Palestinier på något sätt.
Förstår du nu varför vissa palestinier reagerar så som de gör?
7 augusti, 2012 kl 00:41
Heja Ali
Vad är det för 100.00-tals palestinier som mördats av Israel? Vad har du för bevis på detta?
Du vet ju tom. själv att du ljuger.
Palestinierna har inte ändrat taktik Ali , det är inte därför de inte spränger så många civila i luften. Detta beror just på de här checkpointerna och muren som du klagar på.
Hade ni inte haft en sån blodtörstig lust att spränga oskyldiga civila i luften så hade ni sluppit stå och köa vid checkpointerna. Ni har ju själva bäddat för det. Det är ni som skapat muren och checkpointerna och er egen isolering.
Den dag du och dina begåvade arabkompisar fattar detta så är också isoleringen slut. Men detta vill inte Hamas för då är deras ”ljuva liv” slut och de måste börja jobba och sluta leva på bidrag från väst.
Fattar du?
6 augusti, 2012 kl 17:27
Jag vet att du tillhör Husseiniklanen, annars skulle du ha bott i Haifa idag, och varit raketforskare eller hjärnkirurg, och ingen liten springpojke till försäljningschefen. Ditt förstånd verkar tyvärr bara bli sämre och sämre för var gång du kommer hit. Så det är nog bäst att du passar dig jävligt noga och inte vara så stor i orden och liten på jorden
Du ska inte vara så stor i käften heller Ali, för då kan det gå så här för dig.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0EvH5LQAYl0
6 augusti, 2012 kl 17:13
Ali1948:
NU ÄR JAG TILLBAKA..
Mätt och belåten,det var en utsökt filè jag fått idag..Men det jag egentligen gillar bäst är bakpotatisen övertäkt med persiljesmör..Sitter nu och njuter mit glas Bier..äkta Hofbrauhaus.. Har du inte ätit något i kväll Ali ??
6 augusti, 2012 kl 17:04
Olli: Nu är du vilsen i tankarna. Varför flyr från mitt senaste inlägg?
Du pratar om något utöver ämnet. Skit du i min klan o håll dig till vad jag säger/tycker. Jag är både antisionsim o antinazism. Tydligare än så kan jag inte vara.
6 augusti, 2012 kl 16:56
En sak är att man hamnar på en skum sajt när man googlar, men att då ändå hävda att det som står där är sant, är bevis för den låga sanningshalt de som gör så, anser räcka som bevis i allvarliga sammanhang.
Sedan är det just det här att du inte vill redovisa vilken av de två helt dominerande klanerna dina morföräldrar tillhörde och till vilken du då anses höra idag. Jag är fullständigt övertygad om att du vet vilken du tillhör.
Hitlertrogna Al – Husseiniklanen eller Sionvänliga Nashibiklanen
http://www.expressen.se/debatt/hamas-ar-arvtagare-till-hitlers-arabiska-vanner/
Lisbeth Lindeborg är frilansskribent och fil. dr i statsvetenskap.
Det är väl mestadels Nashibiklanen, som bor kvar i Israel, och numera inte vill till något arabiskt styrt land, där de inte får den frihet de har fått i Israel. Jag såg lite om ekonomin i Egypten idag och där stod det om att Egypten redan nu egentligen skulle ha fått lov att göra statsbankrutt, så deras insats mot det lilla landet Israel, blir väl att stå hemma och stampa i golvet i ilskan att inte kunna besegra Israel nu heller. När dum religion går före folkvett, så blir det väl som för din klan Husseiniklanen, att man försöker att hitta någon som liknar Hitler idag. Det finns dock gått om sådana män i de flesta arabländer idag, och Mein Kampf ligger kvar bland de mest lästa böckerna i de muslimska huvudländerna i
Mellanöstern och Nordafrika, i den mån man kan läsa alls. Javisst, numera finns det ju inspelade talböcker, precis som Talibaner.
6 augusti, 2012 kl 16:12
Olli: Tack för din öppenhet. Du visar verkligen att jag inte hänvisat till nazisajten. Och du visade att din anklagelse var falsk. Hur kan du ha hjärta att anklaga mig för något jag inte sagt?
Jag utgår från säkra källor o kompletterar gärna med vad andra säger. Och det är att jag diskuterat det direkt med Isak Nygren på Twitter. Vill du ha kopian på det han sagt kan du få det.
Utöver det syns ordet sion och israels flagga i ett av klippen som ni på denna blogg lagt upp idag. Vakna ( om du nu är svensk)
6 augusti, 2012 kl 15:59
Ali1948 skriver:
16 juli, 2012 kl 14:21
OlliR: Jag vet inte om du är sionist / isreal eller bara en helt vanlig Svensk. Om du inte visste det så är EDL o SDL uttalat sionistiska organisationer som har ett klart syfte som liknar det du precis skrev. Syftet är att få muslimerna att tro att SDL är en svensk organisation. Isak nygren har själv sagt att detta är en sionistisk organisation. O du snackar om militär o sånt skit. Varför vill du använda militären för sions glädje?
Det här finns endast på de sidor jag har tagit upp och för att få fram namnet Isak Nygren får man gå till den senare uppdateringen av sidan.
Det finns alltså inget annat sätt du har kunnat få de här uppgifterna än på Nazzebloggen.
6 augusti, 2012 kl 15:46
Ollir: Du vet att det är fult att ljuga. Jag har aldrig hänvisat till den nazisajt som du pratar om.
Visa mig vilket av mina meddelanden som jag har gjort det.
6 augusti, 2012 kl 15:42
Olli: Isrealska bosättare är olagliga o de är beväpnade o attackerar ständigt palestinier. De är inte civila o ofta är de extremister. Därmed är de legitima måltavlor.
6 augusti, 2012 kl 15:29
Jag har hatat alla jävla Nazister ända sedan jag var barn, och läste om dessas idiotiska påfund i seriemagasin, som var dåtidens nöje för barn och ungdomar.
Men du min vän har relaterat till en Nazistisk sida när vi debatterade om EDL i Bristol för någon vecka sedan. Du hade hämtat namn och annat från den här sidan, som du relaterade till i debatten. De har t.o.m. en liten opinionsmätning på den sidan angående Hitler, där denne får över eller omkring 50 % av rösterna, och där varje IP-adress endast hade en röst. Jag testade själv sedan jag sökt på dina namn och endast hittat dom här, givetvis rösta jag mot Hitler och det kan jag gå i god för att samtliga skribenter här skulle ha gjort också, samt de flesta som kommenterar skulle ha gjort. Alla känner jag ju inte, då de inte tillhör våra stammisar. Dessutom skulle vi inte använda deras material, då det är alltför opålitligt.
Alla känner jag ju inte, då de inte tillhör våra stammisar.
Det gäller den här sidan och just nu har Hitlers popularitet stigit till 60 % ute på högersidan. Men du har tydligt informerat här om att Hitlers vänner i Sverige är dina vänner. Alla ovänner till mina ovänner resonerar du nog, att de är dina vänner.
http://www.nationell.nu/2011/02/06/edl-judisk-infiltration-i-vit-nationalism/
Då det var namn jag aldrig hört talas om så blev jag misstänksam och letade via Google upp en annan artikel på samma sajt. Där nämns Isak Nygren som judisk företrädare för SDL.
http://www.nationell.nu/2011/03/02/judisk-rorelse-forsoker-kapa-nationell-protest/
Varför vill du inte tala om vilken klan araber du kommer från? Det fanns ju bara två stora på den tiden, vilken var dina morföräldrar medlemmar av, och som du nu har dina rötter hos.
Varför kan du inte det?
6 augusti, 2012 kl 15:24
Här ali får du en länk som visar att dina broschor i Malmö skapar israeler.
http://www.youtube.com/watch?v=p9utUsmgx9E&feature=related
Eva-Marie
6 augusti, 2012 kl 15:04
Förlåt glömde detta.
Under samma tid mot byar och städer inom räckhåll för granatkastareld, ungefär 5-6 km,vissa lite längre. Även det givetvis mot civila mål och en självklar Krigsförbrytelse.
6 augusti, 2012 kl 15:03
Olli: Bra försök av dig att påstå att israel inte är värre än hitler.
Skillnaden mellan israels förintelseförsök o hitlers förintelseförsök är att Palestinierna har lidiigt för länge och allt med stöd av USA. O allt inför öppen ridå.
Vad som hände i hitlers koncentrationläger har vi ingen aning om. Det fanns inte livesändningar så som vi har idag.
I Gaza visste omvärlden vad israehell gjorde o vissa idioter demonstrerade för denna brutalitet på malmös gator. Fråga Eva-Marie.
6 augusti, 2012 kl 14:42
Man hade till och med under det korta kriget, knappt tre veckor, dagligen 3 timmars vapenvila för att folket i Gaza skulle kunna proviantera och både färskvatten och livsförnödenheter från Israel kördes in under den tiden. Man kan ju nästan kalla det för lyxkrig, åtminstone jämfört med de flesta andra krig. Har du möjligtvis hört talas om din älskade Hitlers 900 dagars belägring av Leningrad du tillhör ju Al Husseiniklanen som var allierad med Hitler under ww II, så du borde veta att där dog cirka en miljon civila ryssar, med din släkts medgivande.
Tunnlarna stängdes på den egyptiska sidan, för att det mesta som togs in var krigsmateriel. Den lönsamma hanteringen av smuggelvarorna, stod några beduinbyar för, betalningen stod FN och alla bidragsgivare till Palestina för. De som ägde tunnlar som var öppna tjänade storkovan på kriget. Araber vill vara köpmän, men kan inte tillverka en pryl utan hjälp utifrån, så de är beroende av tillverkande stater, och köpmännen så giriga att de tar ännu mer betalt från folket under krigstid. Dom skäms inte för sånt ens. 10 000 Gradraketer och Katyusharaketer skickades mot Israeliska civila mål, vilket är 10 000 enskilda krigsförbrytelser från Hamas sida, mot Israel. Samtidigt skickades mängder av Granater från muslimska granatkastare under
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Y-JOzV5Y2eM
Här är en Imam som anser att de som blev sprängda under attacken på London, har sig själva att skylla för att de inte var muslimer
http://www.youtube.com/watch?v=yP4OTyvoOIk&feature=player_detailpage#t=21s
6 augusti, 2012 kl 13:55
Lasse S.
Alla hundratudsentals palestinier som bevisligen har mördats av isrealer. De har vänner, syskon, föräldrar, barn och grannar. Förnekar du det?
Palestinier har ändrat taktik o nästan helt slutat med självmordsbomber. Tror du checkpoint hindrar? En bomb behöver ju inte smugglas från Gaza. De kan ju tillverkas på plats i Tel-Aviv.
6 augusti, 2012 kl 13:46
Ali
Att Israeliska soldater mördar barnens vänner osv. måste du ha drömt i natt, för det kan du inte ge exempel på från verkligheten.
Att de får gå igenom en checkpoint är en självklarhet eftersom palestinierna annars tar med sig bomber som de detonerar i köpcentrum på bussar och andra allmänna platser.
6 augusti, 2012 kl 13:34
Månsson: Tack. Jag håller med dig. Jag bör se ljuset framför mig. Jag tror att Israehell som terrorstat kommer att förfalla så att Palestinier kan flytta hem. Alla ockupationsmakter har ett förfallodatum. Det är jag säker på.
Olli: Det är ingen lögn att israhell har blockerat Gaza helt 2008 och flera månader efteråt. Syftet var att svälta ihjäl palestinierna. Tack vare tunnlarna har palestinierna klarat sig. Så är det.
Att du nu visar bilder tagna 4 år efter förintelseförsöket säger bara att du försöker ljuga till dig en annan sanning. 2008 o 2012 är inte samma sak.
6 augusti, 2012 kl 13:10
Ali 1948:
Även om du lyckades finna EN Israelisk fana,måste du väl ändå medge,att där är betydligt mysigare än i Rosengården,Rinkeby m.fl av”våra” gråa och förbrännda bostadsområden.. Inte ens ett förbrännt bilvrak,och inget klotter på väggarna är att se.
Sen vet jag inte hur det ligger till med de olika socialbidragen,men den dagen den sorgen..
Men sammanfattningsvis bör du inte se så mörkt, på din framtid Ali !!
6 augusti, 2012 kl 13:05
Det är en svensk blogg, som drivs av Lennart Eriksson tror jag han heter, kolla på bloggen så får du se själv.
Du är ju fanatisk, men inte särskilt klyftig Ali, du kan ju på se precis hur det ser ut i Gaza på Google. Den mängd cement som krävs till dessa byggnader skulle det ta flera år att hämta på det sätt du påstår att det kommer in.
Alla feta araber i Gaza, motsäger dina lögnaktiga och påhittade påståenden om att de skulle svältas ihjäl, även allt understöd som körs in från Israel varje dag och handlar om tusentals ton förnödenheter i veckan har du ju förnekat, utan några fakta som vanligt.
Jag tycker faktiskt att du ska åka ned och kolla på plats innan du skriker ut dina fanatiska floskler på den här bloggen.
Barnen lärs upp till soldater från mycket tidig ålder. FN som lyder Hamas har naturligtvis inget ont att säga mot dessa förskolesoldater.
Nej FN: s personal tillhör ju t.o.m. Hamas.
http://www.sapereaude.se/blog/?p=2119
http://www.sapereaude.se/blog/?p=2065
6 augusti, 2012 kl 12:52
Månsson: Jodå, Palestina är ett av världens vackraste länder. Och jag kan / kommer att flytta dit någon gång i framtiden. Sen får du gärna komma o hälsa på. Vi Palestinier är givmilda o välkomnande.
6 augusti, 2012 kl 12:47
Olli: Den där bloggen du hänvisar till är ju israelsk o har en israelsk flagg till höger. O som vanligt är ju israelsk rapportering lögnaktig.
1. Vi kan inte veta om bilderna är från Gaza eller andra områden.
2. Även om det kommer in cement så kommer den in via tunnlar som israel helt vill täppa igen.
Det innebär att om israel får sin vilja igenom så blockerar man Gaza från allt, vilket de tydligt försökt med under 2008. Glöm aldrig att israels syfte var att gaza ihjäl palestinierna ungefär på samma sätt som hitler gjorde. Fast nu lite modernare ( genom att svälta ihjäl folk) och med omvärldens öppna ögon.
Att israhell misslyckades med det är ingen garanti för att de inte ska försöka på nytt.
6 augusti, 2012 kl 12:47
Ali 1948:
Har du tittat på de bilder som ollirein lagt in ?? Gaza som jag aldrig besökt,är ju finare och renare än alla de arabländer jag varit i !!Inte en lerhydda sååå längt ögat når,och inga lemningar från svunna tider !!
Hade jag bara kunnat tala arabiska,skulle jag faktiskt kunna tänka mig,att byta ut mitt Ghetto i Sverige,mot denna sköna stad …Du som pratar språket och har den ”riktiga” ideologien,har du inte funderat på en flytt…
Du kan ju likväl ”debattera” där ifrån m-östern, hit till Petterssons blogg!!
6 augusti, 2012 kl 12:23
Vi kan väl ta en titt på nöden i Gaza och den påstådda bristen på cement. Man bygger idag ett nytt fängelse för 500 interner i Gaza och det är enormt med betong i fängelser. I betongen finns inte bara grusmaterial så kallad ballast, utan också cirka 20-30 procent cement och vatten. titta på dessa bilder och om det inte räcker för att övertyga om att brist på cement inte föreligger, så finns där några länkar till i botten på bildserien.
http://www.sapereaude.se/blog/?p=7660
http://petterssons.bloggsida.se/politik/hamas-bygger-nytt-fangelse
6 augusti, 2012 kl 12:18
Månsson: Ja den epedemin har du all rätt att kritisera. Jag är också stark kritisk till allt som de håller på med.
Min övertygelse är att alla mord på oskylidiga civila ska betraktas som terror. Och alla mord på soldater som tillhör en anfallande eller ockuperande nation självklart ska betraktas som legitima måltavlor.
6 augusti, 2012 kl 12:05
Ali 1948:
Nu tänkte jag inte i första hand enbart på Hamas och Hizbollas terror i Israel..Mer på den epedemie som råder i alla länder där din ”fredliga ideologie” råder..
När det gäller våra ökande självmordstal,tror jag dessa till stor del har sin grund i den
”omfördelning”,som helt drabbar oss infödda,till massinvasionens lyckosökare och dess gunst !
6 augusti, 2012 kl 11:53
Månsson: Många palestinska självmordsbombare siktade in sig på isrealska terrorsoldater. Trots att israelska soldater inte alls är civla eller oskyldiga kallas detta för terrorism.
Det du fortfarande inte kan skilja på är vad Palestinier och svenskar fått uppleva. Palestinier har sett världens brutalaste terrororganisation o det jag nämner i mina inlägg nedan.
Svenska självmord är ofta personliga tragedier som beror på depression.
6 augusti, 2012 kl 11:46
Ali 1948:
Äntligen ett område vi är eniga i..Självmorden !!
Nu vet jag förstås inte varför dina islamistiska bombare,låter sin ilska gå ut över vanliga oskyldiga människor som samlats vid busshållplatser,torg,serveringar,gågator o.dyl..
Vi pursvenskar lämnar jorden utan dunder o.brak,och framför allt utan att skada andra..
Sen tror jag att många av de våra,har tappat all tro på en vettig framtid.Det sista har jag full förståelse för,när jag tittar ut i min omgivning.
6 augusti, 2012 kl 11:27
Ali, du har rätt. Du lovade att lämna bloggen en vecka så bry dig inte om den elake Månsson.
…men du lovade att lämna bloggen för alltid tidigare men det behöver vi inte bry oss om. Du är välkommen.
6 augusti, 2012 kl 11:23
Månsson, nej det har jag inte. Men varför ska en svensk behöva göra det?
palestinska självmordsbombare har sett så många orättvisor att de förstörts mentalt. Vissa av dem har torterats av israel o vissa har sett sina barn, föräldrar eller syskon mördas kallblodigt.
För övrigt ligger svensk självmordsstatistik på ungefär i nivå med Palestinas, trots israels brutalitet.
Förstår du skillnaden nu?
6 augusti, 2012 kl 11:12
Nä,nä Lars inte ”lite bagom” längre opp i landet har de ett bättre uttryck för det. Dom anses vara lite ”eljest”.
6 augusti, 2012 kl 11:04
Ali 1948:
Hat är inget som vi pursvenskar född´s med. Snarare är många i detta landet,det man tidigare nämnde ”lite bakom”..Detta framgår om inget annat,av den ”politik”,som 7-klövern idag utövar !!
Ali har du någonsin hört talas om en SVENSK självmordsbombare ?? Aldrig jag hellre….
6 augusti, 2012 kl 10:56
Månsson: I Mitt absolut senaste meddelande på denna hatblogg skrev jag tydligt att mitt löfte var att lämna bloggen i en vecka.
Eftersom du hatar att höra mina kommentarer angriper du mig alltid med falska anklagelser.
Sedan är jag säker på att ni på bloggen tror att världen är fri från sionistiska terrorister.
6 augusti, 2012 kl 10:34
Den 27/7 kl.15:36 lämnade vår islamske vän Ali bloggen..I dag 6/8 kl.9:14 är han tillbaka…Och inget har förändrats i hans attityd,för en bättre värld,utan arabiska terrorister !!
6 augusti, 2012 kl 09:45
Egyptiska gränsen har varit öppen väldigt mycket, men den gränsövergången är inte alls anpassad efter godstrasporter.
Alla övergångar som är anpassade efter godstrasporter kontrolleras av israehell.
Intressant att se att du inte kommenterat orsakerna till palestinska barns källa till hatet mot israel ( var bäst-före-datum är runt 2020) .
6 augusti, 2012 kl 09:19
…och egypterna har haft gränsen stängt nästan lika länge som israelerna men när de provöppnar dröjer det inte länge innan de får stänga igen.
Det blir ingen ordning förrän de imperialistiska araberna flyttar tillbaks till arabiska halvön där de hör hemma.
6 augusti, 2012 kl 09:14
Palestinska barn behöver inte indokrineras. De får allt sitt israelhat när de ser hur israelska soldater kallblodigt mördar barnens vänner, föräldrar, syskon eller grannar. Barnen får sitt hat av att stå flera timmar i checkpoint och de får sitt hat av att israehell ständigt återkommande bombarderar på palestinska städer.
Vi kan inte ta ifrån barnen deras rätt att få veta vad isrealer håller på med. Det ser barnen med sina ögon.